Monday, February 21, 2011

Hangin satu badan!!

Cerita panas!! Aku tetiba nak hangin je satu badan! Ngan sape?? Mamat ni (mari kita namakan dia Pasola) kat opis kiranya bos aku la. Bos kecik je, tapi bos besar, aku tengok pun lebih kureng same je spesisnye dengan yg kecik ni! Apsal aku namakan dia Pasola..?? Lor, korang..Kan dalam crita Laksamana Do Re Mi yang nama Pasola tukan jahat!! Muakakaka..tapi bos kecik aku ni idakle jahat benau. Cuma aku menyampah ngan dia..tu yang aku bagi nama Pasola! Skarang ni sesetengah jabatan dah buat LNPT melalui HRMIS. Jabatan aku pun join sama..haptudate la katakan..udahla nak mengisi SKT tu satu hazzab!! Dapat ulasan dari si Pasola pun hazzab gak??! Memang betul aku tak puas hati. Mau gak aku simbah dia ngan cat merah! Grrr!! Ade ke ulasan dia tulih, ehem-ehem…begini lebih kureng bunyi ayatnya:

- Pegawai ini dapat melaksanakan tugas dengan berdedikasi (kombang bontot)

- Semua tugas dapat dijalankan dalam masa yang ditetapkan (kombang lobang idung)

- Perlu tingkatkan dari segi aspek disiplin pada masa hadapan (oh dem chit ??!!)

Yang point no.3 tu begitu menusuk qolbu sekali susunan ayatnya! Selama ni aku masuk opis kul doblas tengahari, klua opis plak kul 3 petang..pastukan spanjang beberapa jam je kat opis tu aku bantai gelak kuat, korek2 idung..pastu bantai tido terbongkang..kaki bangkang cakap dia..kaki pukul..Gamaknye la kan..?? Ate, temankan idak berdisiplin katenya?! Dari segi mana tu yang kurengnye disiplin aku ni mat Pasola oii..?? Cu citer..cu citer.. Maka, dengan perasaan ingin tahu yang membuak-buak, aku pun nak le bersemuka ngan Pasola. Baru nak ketuk bilik dia tengah hari tadi, tapi PT kat depan bilik dia cakap dia dah kluar..aii?? Takut kene simbah ngan cat merah ke bro..?? Kalau dapat tu mau aku cekau kolar baju dia pehtu aku tenyeh ke dinding. Perghh, macam best! Huhu, kalu aku buat gitu..baru la betul apa komen dia tu! Nampaknye kenela tangguh esok…

0 comments:

Post a Comment