Tuesday, November 12, 2013

Kisah VIVIX



HIP HIP HOOREY!!! Bulan November ni sekali lagi Shaklee bermurah hati buat promosi VIVIX: Buy 6 FREE 1. Percuma tu...tak nak? Hehehe. Kadang, ramai jugak orang tanya; Vivix tu apa? Vivix tu macam mana? Apa rasa?

Secara umumnya, Vivix ni dalam bentuk jus. Berwarna merah pekat. Rasanya manis-masam-kelat. Apa yang buat Vivix ni HEBAT sehinggakan ada yang menggelarkannya sebagai TONIK AJAIB? Sebab, ia mengandungi RESVERATROL. Yang hebatnya lagi, Vivix ni sepuluh kali lebih berkuasa dari resveratrol.

Apa itu Resveratrol?

Resveratrol ni salah satu sebatian polifenol yang ada pada tumbuhan dan dimanfaatkan dalam bidang perubatan. Sebatian tersebut digolongkan sebagai sebatian fitoaleksin, iaitu sebatian yang dihasilkan oleh tanaman sebagai respon terhadap kemasukan patogen atau penyakit. Pada tahun 1940, resveratrol ditemukan pertama kali di akar tanaman'' Veratrum grandiflorum''Resveratrol banyak terdapat pada Polygonum cuspidatum, kacang, ekaliptus, lili, strawberi, anggur dan produk olahannya, seperti wine.  

Resveratrol ni dek kerana ia merupakan antioksidan yang hebat, maka ia dapat mencegah kanser, melindungi jantung, dan mencegah pelbagai penyakit yang berkaitan dengan umur, seperti diabetes, inflamasi, penyakit neurodegeneratif, dan penyakit kardiovaskularDalam dos yang rendah, resveratrol dapat meningkatkan kelangsungan hidup sel, sedangkan dalam dos yang tinggi, resveratrol akan meningkatkan kematian sel. Oleh kerana itu, penggunaan resveratrol dalam jumlah tinggi umumnya digunakan untuk rawatan atau rawatan kanser. Sebab tu, Master Law dulu minum Vivix 2 cawan tau, sebab dia kena kanser.

Tadikan saya tulis resveretrol ni salah satu sebatian polifenol yang ada pada tumbuhan. Apa pula polifenol tu? Hehehe.

Polifenol adalah kumpulan bahan kimia yang ditemui pada tumbuhan. Bahan ini mempunyai tanda khas yakni mempunyai banyak kumpulan fenol dalam molekulnya. Polifenol berperanan dalam memberi warna pada suatu tumbuhan seperti warna daun saat musim gugur.

Pada beberapa kajian disebutkan bahawa kumpulan polifenol mempunyai peranan sebagai antioksidan yang baik untuk kesihatan. Antioksidan polifenol dapat mengurangkan risiko penyakit jantung, pembuluh darah dan kanser. Terdapat kajian yang menyimpulkan polifenol dapat mengurangkan risiko penyakit Alzheimer.

Polifenol dapat ditemui pada kacang-kacangan, teh hijau, teh putih, anggur merah, anggur putih, minyak zaitun dan turunannya, coklat hitam, dan delima. Kadar polifenol yang lebih tinggi boleh didapati pada kulit buah seperti pada anggur, epal, dan oren.


Vivix dirumus dari bahan yang kaya dengan resveratrol, menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan ataupun perasa tambahan dan tidak mengandungi alkohol. Vivix ni rasanya manis-masam-kelat. Tang kelat tu sebab buah Anggur Muscadine tu diblend skali dengan biji-bijinya kerana kadar resveratrol yang tinggi terdapat pada bijinya tu.
 
Nak hasilkan Vivix ni, Shaklee buat kajian selama lebih dari tiga tahun tau dan membelanjakan jutaan US dolar untuk membuat kajian keatasnya. Bukan main serkup je. Tulah specialnya Shaklee ni. Setiap produk dibuktikan dengan kajian.

Dapatla sikit info kan hari ni mengenai apa itu VIVIX. Haa, sempena bulan promosi Vivix ni, meh la kita pakat-pakat borong sebotol sorang. Harga murah luar biasa ni. Sesiapa nak beli 6 botol terus boleh roger saya. Yang nak beli sebotol je pun boleh. Kalau beli 2 botol Vivix, anda secara automatik terus menjadi ahli Shaklee seumur hidup dan bulan depannya terus dapat cash rebate. Sape nak bagi oii..hehehe.
 
Ok, nanti kita jumpa lagi. Dalam next entry saya akan share pasal Anggur Muscadine. Apa la Anggur Muscadine tu ek? Hebat sangat ke? Tunggu eh..nanti kita story lagi.

Wassalam,
Diyana
Shaklee Independent Distributor (ID 891121)
Tel/SMS/WA: 019-697 6889








0 comments:

Post a Comment