Sunday, April 6, 2014

OsteMatrix, bukan sekadar pil kalsium.

Selamat pagi semua. Macam mana tidur semalam? Lena? Saya lately Baby Hana ikut waktu USA kot. Kalau dia tidur jam 7-8 malam, mesti jam 10 malam tu dia terjaga sambil sengeh-sengeh. Ambik hatila tu! Kita waktu tu la siap-siap nak beradu. Elok pulak dia bangun. Aduhai anak. Nak tak nak memang kena melayan la. Letak atas katil dalam gelap pun aktif jugak. Panjat sana, panjat sini. Taruk dalam baby cot sekejap je baiknya. Lepas tu melalak. Dalam jam 1.30-2.00 pagi barulah nak tidur cik mek tu. Tapi kan, alhamdulillah la, walaupun waktu tidur saya sekitar 3-4 jam je, tapi saya rasa sangat berkualiti. Pagi esoknya, jam 5 pagi dah tersedar sebelum jam loceng berbunyi. Badan pulak rasa cergas. Rahsianya..? OSTEMATRIX lah!

Apa Ostematrix ni? Duk hingaq satu FB kecoh newsfeed pasai Ostematrix ja bulan ni. Pa benda tu? Haa, meh sini ceq nak habaq mai. Dalam bahasa mudah, Ostematrix ni ialah pil kalsium. Kutla korang tak suka minum susu...tang mana badan nak dapat cukup kalsium kan? Tapi, OsteMatrix ni bukan ada kalsium je semedang. Dia kasi umphh lagi dengan tambah Magnesium, Vitamin D, Kumprum, Boron dan Zinc dalam tu. Haa...hak tu hak specialnya Shaklee. Tak sama ngan pil kalsium brand lain. 


Kenapa penting sangat kalsium ni? Tahukah anda bahawa tulang merupakan struktur penting di dalam tubuh manusia? Ia merupakan kerangka yang menyokong berat badan dan organ utama seperti paru-paru, jantung, hati dan ginjal serta membolehkan kita menggerakkan oto-otot dan tubuh secara bebas. Mengekalkan kesihatan tulang secara optima adalah penting bagi mendapatkan kesihatan optima menyeluruh.

  

Selepas usia 30 tahun, tubuh manusia akan mula mengalami kekurangan kalsium sebanyak 1% setiap tahun . Dan selepas usia 50 tahun, jumlah kandungan kalsium dalam tubuh akan menyusut sebanyak 30%. Kehilangan akan mencapai 50% ketika mencapai usia 60 tahun dan seterusnya mengalami masalah kekurangan kalsium.



Haa, mana yang dah jangkau usia 30an tu, hati-hati. Kena persiapkan diri kita dengan kalsium yang mencukupi dari sekarang untuk mencegah masalah tulang rapuh. Tahukah anda, wanita lebih mudah terdedah dengan masalah osteoporosis? Bila jumlah kalsium dalam salur darah berkurangan, maka ia akan menarik kalsium di dalam tulang yang akhirnya menyebabkan osteoporosis. April bulan promosi OsteMatrix. Beli 6 percuma 1. Stok untuk 7 bulan. Berbaloi-baloi! Anda boleh hubungi saya, Diyana di talian 019-6976889 untuk pembelian OsteMatrix dan produk Shaklee yang lain. Bagi yang tinggal di Taman Puncak Jalil, Putrajaya dan KLIA, boleh COD je. Cepat dapatkan OsteMatrix, bukan sekadar pil kalsium anda hari ini.


0 comments:

Post a Comment