Monday, March 25, 2013

Mak Buyung bikin gegar SIC tengok F1!!

Assalam kawan-kawan. Macam mana hari minggu yang lepas? Mesti banyak aktviiti bersama keluarga. Daku hari Sabtu tu bebiasa je la. Duk lepak-lepak ngan anak-anak. Tapi hari Ahad tu memang program yang tak dijangka-jangka berlaku. Memang on the spot punya planning! Huhu

Al-kisahnya, hari Sabtu malam tu, kawan Peja call, bagi tau dia ada dua tiket F1 tapi memandangkan ada tugas lain yang lebih penting dia tak dapat nak pi tengok. So, dia tawarkan tiket tu kat Peja. Member plak memang hantu F1, mana boleh lepas gitu je kan? Harus disambar segera! Hahaha. Mulanya Peja tak bagi tau aku. Diam-diam dia duk search dalam internet tang mana nak pi, grandstand kat belah mana. Time nak tidur tu baru bisik ngan aku, kata esok nak ajak NAIM gi tengok F1! Aku mulanya nak melenting gak, ajak Naim? Tak ajak daku? Tapi sebab nak tunjukkan sifat keprofesionalan yang tinggi (kononnye la kan), aku pun bagi cadangan. Aku kata, kalau bawak Naim or budak-budak, leceh. Panas lagi, penat lagi. Nak jalan pun jauh gak tu. Baik ajak aku! Muahehe. So, Peja kata ok gak tu. Leh dating skali. Wawii!!! Leh dating ngan laki sendiri yang best tu! 

So, esoknya lepas tinggalkan anak-anak ngan Intan, kami pun zasss ke Putrajaya Sentral naik ERL ke airport. Memang sangat-sangat dinasihatkan kepada anda yang nak nengok F1 bagi tahun depan, silalah guna public transportation. Sangat aman dan damai. Tak yah nak fenin kepalo pikir pasal jem, ngan pikir nak parking jauh tang mana lagi. Just park your car kat Putrajaya Sentral (RM2 per entry) and enjoy the next ride. Heheh. Kami naik train pukul 12.30 tengahari. Kekerapan train khas untuk F1 ni adalah setiap 10 minit. Tiket ERL dari Putrajaya ke KLIA ialah RM12.40 per person (gi balik). Dalam 20 minit, dah sampai KLIA. Since kami belum breakfast pun lagi, so we decide makan dulu kat airport tu. Dah sampai waktu lunch pun masa tu. Kira gabung sekali la. Selesai lunch, kami pun gi beli tiket bas (RM20 sorang gi balik) ke Sepang International Circut (SIC). 

Sampai kat SIC kalo tak silap dalam pukul 2 lebih. Perghh. Cuaca tidakla panas terik benor tapi tak berangin! Itu yang buat lagi panas tu. Berpeluh! Tapi memang best abesla. Huhu, ini kalau mama tahu aku gi sini, memang sakit telinga kena tempik! Kuikuikui.






Kalau dimurahkan rezeki, memang rasa nak pi lagi tahun depan. Memang enjoy abesla korang. Bunyi bingit enjn dia tu buat korang lupa diri! Lagi best kalo nampak depa try cilok untuk potong kereta lawan. Perghhh. Tapi baru teringat, yang aku kendong dalam perut tu keluarnya insyaAllah bulan depan, bukan tahun depan. Wakaka. Makanya, takde dahle F1 untuk aku lepas ni. Maybe bawak Naim or Iman je la. Huhuhu. Thanks to kawan Peja sebab sudi pilih kami untuk ditawarkan tiket tu. Main grandstand beb! Port best woo...Hehe, okla kawan, jumpe lagi dalam next entry. Nak sambung niaga Shaklee. Ngeee (^_^)

0 comments:

Post a Comment