Wednesday, March 9, 2011

H E R O E S

Apa, korang ingat aku ni Heroes addicted? Takde masanya aku nak ngikut citer panjang berjela ntah dah ke berapa siri tu..huhu..ni hero2 aku kat umah wokey. Yang membuatkan aku jadi mak orang yang sangat penyayang..yang lemah lembut, yang jarang2 jadik rimau, yang buat rumah aku tonggang tebalik macam tongkang pecah! Jadik antu belum lagi! Huhuhu.. Meh aku nak intro sorang2, kita mulakan dengan..(bismillah ye..? Huhu..tak, tak) Naim! Ni la bukti cinta aku ngan laki aku yang pertama. Huhu, bahan bukti wokey!! Muakakaka. Orangnye kiut2, haruslah mengikuti muka mak dia kan..? Lebih afdhal kekdahnye! Huhu



Naim, 7 months old


Naim, 4 years old


Align CenterNaim, 5 years old


Now, Naim dah 6 years old. Taun depan masuk darjah 1 pulak..kejap je masa berlalu. Rasanya macam baru je aku branak! Eh, memang pun..2009 aku branak lagi sorang! Huhu..lupa! Prasan macam ibu beranak 1 uolls.. Jarak jauh tu! 4 tahun mendarakan diri wokey! Muakakaka. Bahan bukti ke 2 ialah...Iman! Tadaaa...


Iman, one day old


Iman, 5 months old


Iman, 5 moths old. Sila lihat lengan ketak2 dia wokey!!


Kalau korang prasan, masa Naim 7 months ngan Iman 5 months..bezakan..?? Naim kurang chubby..tapi tetap menjadi cuitan orang sebab rupanya yang lebih kepada ke-mat-salehan (mesti korang bajet laki aku mat saleh kan..? Hua hua hua). Iman pula menjadi cuitan sebab tubuhnya yang memang terserlah kemontokkan tu. Takleh nak sorok2 lagi..huhuu. Apa rahsia Iman berbadan montok..? Of course la SUSU IBU!!! Dari start lahir sampai skarang umurnya 1 tahun 7 bulan..masih lagi menetek! Bertepek je kat dada! Time Naim dulu aku tak cukup ilmu..maklumla, omo 22 dah jadi mak orang! Memang tak tahu macam mana nak netek anak..nak perah2 susu bagai ni. 2 minggu je Naim dapat rasa susu aku. Keciwa sangat2 bila ngenangkan Naim tak dapat khasiat yang cukup waktu tu, yela..kilang ade, susu ada..tapi tak reti! Bosan dengar anak nangis, bagi je FM. Abes cerita. Tapi tula..rasa bersalah pulak pada Naim. Bila Iman dapat khasiat susu aku, puas hati sangat2. Baru aku tahu, susu aku ni banyak wei!! Masa dalam pantang 2 jam je keras..2 jam je keras..kadang sampai ketul2! Huhu..Aku frust tau bila badan Iman susut sikit. Rupanya budak netek ni bila masuk umur stahun badan dia akan slim skit. (betul eh..?? betulkan ye kalo kenyataan aku tu salah..tu pun sbenarnya ayat pujuk hati aku sebab Iman dah kureng montok!)


2 bradik: Naim + Iman = Naiman

p/s: Nama budak dua orang ni memang seketul tu je..takde panjang2. Mohamad pun aku tak taruk. Itula nama dalam MyKid diaorang. Naim. Iman. Huhu




2 comments:

luckylizan said...

rasa nak cubit jer naim dengan iman lah..biarlah maknya jeling pun,, cubit jugaakkk... nama anak saya pun sebenarnya seketul adam dan aqeel tapi sebab abahnya ada wan kat pangakal nama..' kena ' gak lah jadi wan adam ngan wan aqeel.. eh tadi kata seketul kan...hahaha... selamat berkenalan wak....!

Cik Mek Molek said...

hehehe..lizan! kiranya seketul la jugak tu..panggil adam ngan aqeel kan..?? senang..hari2 kita panggil maksud yang sempurna. itu tujuannya nama. salam perkenalan jugak!

Post a Comment