Tuesday, March 8, 2011

Pekerjaan Mulia

Hari ini hari Selasa. Setiap Selasa adalah hari yang penting bagi diwiku! Setiap minggu wokey. Sebelum Subuh lagi aku dah klua ghumah..tapi 5 minit je! Hehe..nak gi buang bende..jap lagi si pekerja mulia nak datang..kenela buang siap2..karang berbau satu rumah, susah wei! Tak bernapas!! Apakah itu pekerjaan mulia..?? Jeng jeng jeng...

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*


Ini dia!! Inilah pekerjaan mulia! Huhu..korang mesti tak suka kan mende ni lalu..musuk la, mengganggu pencemaran bau la..macam2 la korang (bukan ngkau..orang2 lain ye) bagi alasan. Tapi sebenarnya..mereka2 yang sedang melakukan pekerjaan ini adalah sangat mulia. Kalau mereka2 ini tiada..ko nak buat..?? Huhu, jenjet sampah sendiri pun ujung2 jari je, inikan nak ngangkut sampah orang lain..idakle jawabnye! Terfikir nak buat dedication khas ni untuk si pekerja mulia ni sebab dah banyak kali terdengar suara2 sumbangseh berbunyi:

Suara sumbang: Lor..mende ni lagi lalu..busuk arr!! Menci arr bau2 ni..tak senang idup aku!

Abeh, kalau si pekerja mulia ni takde..macam mana la agaknya keadaan sekeliling kita kan..? Cu citer!! Cu citer!! Sikit punyer bagus ade mereka2 ini..sanggup nak hangkut sampah ko yang macam2 tu kan..? Yang berulatnye..yang berairnye..perghh! Iman kene mantop seh nak buat pekerjaan mulia ni. So, moral of the story, hargailah setiap insan di sekeliling anda..sekian untuk entri kali ini!

2 comments:

nurul aziyana said...

hahha suspen jah mu ni dee.. aku link blog mu yer

Cik Mek Molek said...

Hehehe..bereh..link link ye..TQ

Post a Comment