Wednesday, May 18, 2011

Aku Nak Diet!!!

Serius nih nak diet! Tak tipu uolls. Sungguh menyakitkan mata bila nengok badan sendiri. Masih lagi solid dan mantop (nak jugak bagi tau..hambekla), tapi lemak dan babat di sana sini tu yang tak tahan. Konon diet plak tak hengat, tak nak makan nasik uolls, nak makan lauk je! Terkujatkan..kan kan?? Bajet nak cepat turun berat badan la konon. Diet..diet gak, lunch tadi memang nak order lauk je, tapi sudahnya...

*

*

*

*

*

*

*

*

*

 aku TERRhoder nasik goreng ayam merah!!!! semestinya sedap wei!


geng2 yang lain plak ngoder NASI GORENG UMAI, dihidang bersama ayam kunyit, telur goreng dan sambal belachan. Marbeles!!

 
Al kesah tengahari tu Kak Sue la yang cadang terjah makan kat sini. Namanya Umai D'Lake, kat Monumen Alaf Baru, Presint 2. Aku pun baru tahu ade kedai makan kat sini. Memula masuk simpang, memang macam takde orang. Nasib baik siang hari terang benderang. Kalo malam kompem tak berani mak, nyah! Umai D'Lake ni kalau ikutkan berdepan je ngan opis kitaorang. Nama je depan, tapi kalau jalan kaki boleh melekit jugak arr ketihak korang! Tengahari pulak tu. Pergh! Boleh skodeng peta En.Gugel kat SINI untuk make surekan lokasinya. Cantik tempat ni. Berdepan ngan tasik. Kalau orang tengah bercinta suka arr tempat cam gini. Sambil minum air sambil pandang tasik..pastu pegang2 tangan, konon2 imagine masa depan. Miahaha. Tak kuasa mak!!!

 Ok, pintu masuk.





Iza & Wani 


 Kak Sue & AKU (muka nak diet konon...nak makan lauk je!)


Lepas kenyang, posing la


...Malam plak TERRRbantai yang ni...

 (ikut putaran jam)
sambal belachan, gulai ikan tongkol, kerutub daging dan ayam goreng berempah aku punya style!

Untuk makluman, ni je resepi asal aku (dapat pujian Mr.Peja & Naim tau!) Lain2 lauk yang dinyatakan di atas adalah resepi asli lagi ori dari KEDAI depan umah aku! Muahahaha



Kesimpulannya, ce citer macam mana aku nak kurus?? ce citer! ce citer!

0 comments:

Post a Comment