Friday, May 6, 2011

Durian Oh Durian!!!

Aku memang suka durian. Hantu durian. Gila durian! Dari dulu lagi. Alhamdulillah, penyakit panas2 badan tak pernah kene. Yang best atok aku ade pokok durian kat kampung. Pokok durian Kunyit uolls! Isi dijamin mantop. Rasa gerenti sodap! Bila tiba musim durian ni aku duk bercakap-cakap ngan Mr.Peja aku nak beli durian. Asal ade je pasar malam, aku cepat2 cakap kat dia aku nak beli durian. Aku yang nak beli ye. Of course la aku guna duit aku sendiri, sebab aku yang nak mentekedarah! Aku cakap kat dia sebab aku nak suruh dia yang tolong bawakkan durian tu. Berat nyah, tangan mak tak kuat! Nak beli mesti yang baek punya! D24, Musang King, Kunyit. Yang low class tak masuk senarai wokey! Tapi Mr.Peja buat dek je. Sakit betul ati aku! Dia ni kalau bab durian kureng gemor skit. Alasan dia konon durian yang beli kat pasar malam ni kompem tak best. Beli mahal2 kang balik umah menyumpah seranah segala sebab isi jelantah la, nipis la, tawar la. Memang betul pun. Dari duk buat dosa marah2 orang tak tentu hala, so kesimpulannya, tunggu balik kampung baru boleh mentekedarah durian best! Itu fatwa dia la. Kenala aku tahan napsu aku ni. Aduh...bergelora seh!! Nampak je durian teguk air liur. Nampak orang jual durian, aku jeling Mr.Peja. Arrghh...dia buat dono je?! 

 Tadaa...pokok durian kat blakang umah atok @ Machang, Klatey

 Itu dia Pak Incik baru buat operasi! O yeah!! O yeah!! (ni gambor 2 tahun lepas masa balik kampung celebrate Chinese New Year)

Tengok tu uolls, durian kunyit terbaek dari ladang!!!

Alkesah smalam kat opis aku nunggu la, mana Mr.Peja ni tak call-call. Biasanya kat opis memang kitaorang slalu koling2. Busy kot? Aku malas nak call. Kang buatnya dia tengah meeting kang kacau pulak. Last2 dapat sms dari dia.

Mr.Peja: "Gua dah beli dorian Kunyit n D24"
Aku: "Wow!! Kat mana lu beli? Cayalah"
Mr.Peja: "Raub n Bentong"
(rockkan bahasa kitaorang..tak maenla bahasa2 jiwang karat ni..ngenge)

Mak aiii!! Ori dari ladang! Jauh mencari sampai ke Raub nun. Dah stengah perjalanan nak kelik Klatey. Huhu, rupa2nya, opis dia ada buat makan2 durian esok. Itu pasallah mencari sakan sampai ke sana. Aku hingat semata2 kerna diriku. Haha. Takpe, tak kesah janji haku serunuk n suka hati. Mr.Peja belikan yang terbaek. Durian Kunyit 2 biji n D24 tak ingat la brapa, 5 biji kut. Total 100 hengget! Hoyeh! Hoyeh!


 Fresh ni..panas2 lagi!




 Ok, lulus QC


 Skodeng sket..kuning seh!


 Tadaa...durian kunyit! Tapi still takleh lawan durian kunyit atok aku. Huhu..nok kelik Klatey mok wei!!

0 comments:

Post a Comment