Saturday, May 21, 2011

Apa tajuk mau kasik?

Alhamdulillah, semalam Mak Incik ngan Pak Incik selamat sampai ke Putrajaya dari Besut. Datang jenguk cucu2 katanya. Harap maklum, cucu2 aje ye, anak2 takmo jenguk. Huhu. Sampai aje, Mak Incik ngan Pak Incik terus checkin umah Mek Elly, diba terkemuka seantero Putrajaya atau lebih dikenali sebagai kakak aku. Lepas Asar aku pun terjah le ke rumah Mek Elly, nak bawak cucu kesayangan Mak Incik ngan Pak Incik ni kekdahnye. Kemain suka Mak Incik menggomol si Iman. Mana tak syiok, antara lima orang cucu, si Iman yang paling kecik. Mak Incik dah tak kuasa dah nak gomol Naim ngan cucu2 yang lain. Dia punya masam tu, berkepam! Baby punya masam, masam2 sedap!  Malas nak cerita panjang. Layankan aje gambornye.

Sbelum gi umah Mek Elly, tekun dua bradik ni blajor English Education. Beria abang ngajor adik, siap berkerut muka ko Naim. Muahaha

 
Ni dah kat umah Mek Elly. Anak2 aku panggil Mek Elly 'Ibu'. Elleh Iman, menjeling nengok kamera.


Hip hip hoorey!!! Iman pandai pegang cat la!


Berjaya jugak pegang si Snow White! Ini budak kecit tak tahu takut langsung


Muka bahagia Mak Incik...lepak2 kat laman blakang umah Mek Elly


Mak Incik kata ni bunga taik ayam. Eh..?? Cantik der! Mek Elly la ni yang menanam


Lagi taik ayam berkeliaran di laman Mek Elly


Si Snow White yang sungguh menggoda! Jaga kau! Cukup umur, aku suruh Mek Elly kawenkan ko cecepat. Bia dapat anak kiut2!


Lepas lepak2 kat laman blakang umah Mek Elly tu, Mak Incik tetiba plak kata...

Mak Incik: Kalo dapat makan nasik Arab sedap jugak kan?
Aku: Jom! Jom!
Mek Elly: Kat mana wei? Presint 15 adela.
Aku: Ape kelas Presint 15. Kat Cyberjaya arr. Baru mantop!
Jeng jeng jeng

Ikuti kisah Nasik Arab di entri berikutnya. S E K I A N

0 comments:

Post a Comment