Friday, April 8, 2011

Bukit Tinggi Part 3

Day 3
29 January 2011

Pagi2 macam biasalah, breakfast kat hotel. Main menu masih sama...nasi goreng, disamping beberapa menu yang lain. Layan kan ajela, janji perut kenyang. Hari ni, kami nak ke Danau Maninjau melalui 44 kelok. Ko tau ape itu kelok? Kelok tu jalan bengkang bengkok macam ulau kene palu! Uwekk!!! Tapi Maya Kaya Allah, bila tengok pemandangan yang superb kat sini, hilang rasa sakit kepala, timbul rasa jatuh cinta. Subhanallah...dalam brutal aku sempat bertasbih! Cantik sangat2 uolls. Aku tak tahu nak describe macam mana. Sampai kat Maninjau, kami singgah di Rumah Kelahiran Buya Hamka. Korang kenalkan siapa dia ni? Beliau merupakan seorang penulis dan ulama terkenal di Indonesia. Tapi aku tak amik gambar kat sini bukan kerana aku tak suka ngan sejarah lama, tapi ini semua adalah disebabkan BATERI KAMERA HABIS!!! Rasa rindu sangat2 kat tempat ni. Rasa macam Danau Maninjau memanggil2. (skarang jugak aku skodeng tiket AA kalau2 ada promosi ke Padang. Wihee!!). Agaknya aritu rezeki kami semua, awan tak menutup tasik, so memang clear boleh tengok sepuas2nya! Next time gi kene stay kat Nuansa Maninjau Resort satu malam. Baru lepas gian! Saje aku kasik X-tra Large gambau tasik ni, bior puas hati aku! Huhuhu..lalala.





 Liuk lentok posing aii...

 Cepat tahan kentut masing2 ye tengok muka gedik ini! 

 Ni pulak tempat sangkar ikan. Tak berkesempatan nak p situ. Kalau idak lagi la marbeles!

Tengok warna air..ada dua warna kan? Kata Pak Tony yang warna cerah sikit tu terjadi akibat dari sulfur yang naik ke permukaan. Katanya la..

Hari ni aktiviti tak padat sangat. Dari Danau Maninjau kami kembali ke Bukit Tinggi. Lepas tu leisure time kami semua. Takde terikat ngan program yang di aturkan Pak Tony. So, lepas balik je dari Danau Maninjau, semua pakat pulun gi tawaf Pasar Atas sekali lagi, last kopek punya. Esok pagi2 dah nak balik KL. Time ni la membeli bagai nak rak. Skill tawar menawar semua pakat tunjuk. Maghrib, kami balik hotel. Selesaikan semua urusan tergendala lepas tu untuk dinner kitaorang makan Pecal Lele. Tapi memandangkan kameraku dah abes bateri, so tak dapekla nak menepek gambo. Harap maap. Nanti aku ushar ngan McNa. Malam, apa lagi, upacara kemas beg arr. Sumbat segala hasil borongan, bagai nak pecah beg sorang2. Nasib baik tak lebih berat. Kalau tak, cukur semua bulu yang ada buat bayor yang terlebih tu. Hauhauhau.

P/S: Ingat2 la sambar charger camera ye Mek bila lain kali ko nak bervacation bagai!

Day 4
30 January 2011

Seawal jam 2 pagi dah bangun. Siap2 segala, pergi ke cafe hotel untuk amik bekal breakfast. Lepas tu naik coster menuju ke Padang. Sambung tido kroh2. Sampai di Bandara lebih kurang jam 7.00am W.I.B. Flight kami AK471 akan berlepas dari Minangkabau International Airport pada jam 8.30am W.I.B dan alhamdulillah, kami semua selamat sampai di LCCT pada jam 10.40am waktu Malaysia. Selesai sudah hutang aku pasal entry ke Bukit Tinggi, Sumatera Barat, Indonesia ini.


1 comments:

Unknown said...

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



Post a Comment